Oldalak

2011. január 7., péntek

Jó hír hétvégére: Van, ahol megy az autókereskedőknek

2010 világszerte az autódílerek fekete éve volt; mindenütt panaszkodtak a recesszióra. Vagy mégsem? Van egy ország, ahol a korábbi rekordévhez képest kilenc százalékos növekedésről számolhattak be. 213 ezer újonnan eladott verda, a legnépszerűbb márka továbbra is a Mazda.

A friss statisztikák arról tanúskodnak, hogy válság ide vagy oda, Izraelben új rekord született: 213 ezer új gépjármű gurult ki az utakra, 17 ezerrel több, mint 2008-ban, pedig már az is rekordesztendő volt. Ha a tavalyi, abszolút válságévben eladott autók számát – 172 ezer – nézzük, akkor egyértelmű, hogy a high-tech országban már látszik az alagút vége.



A Mazda zsinórban tizenötödik éve tavaly is vezette az eladási listákat: harminckétezret adtak el a japán járgányból, két százalékkal többet, mint 2009-ben. A második helyre a koreai Hyundai jött fel, amelynek izraeli vezérképviseletén alighanem joggal bontottak pezsgőt: Hyundaiból több mint 30 ezret adtak el, 51 %-kal többet, mint az előző évben.

Mázl Tov & Sábát Sálom!

Nincsenek megjegyzések: