Oldalak

2008. március 31., hétfő

Mi az a posztcionizmus?

Jócskán elmúlt a Miért Cion? negyedéves, látogatottsága örvendetes, és megvolt az első szavazásunk is március hónapban, amikor is arra a kérdésre adhattak választ a nb. idelátogatók, ki az igazi cionista.

Íme az eredmények: húsz-húsz százalék vélte úgy, az az igazi cionista, aki támogatja Izraelt, illetve – és ez érdekes – aki arról álmodik, hogy szívesen élne Izraelben (ebből is látszik, hogy az alija sokak számára legfeljebb szép álom?). Második helyen – huszonhat percenttel – végzett a Cionista az, aki ott él definíció (mármint Izraelben), jómagam is erre szavaztam, és őszintén megmondom, ennek a győzelmét vártam. De az első helyen ez a meghatározás végzett: Az igazi cionisták a posztcionisták. A történelem nem áll meg. Erre harmincnégy százalék szavazott.

Nagyjából viccből tettem be ezt az opciót, így a közeljövőben – már csak Pészách kapcsán is – reményeim szerint, Isten segítségével visszatérünk még arra, létezik-e napjainkban cionizmus (erre persze a közelgő hatvanadik évforduló is remek alkalmat kínál). A posztcionizmussal kapcsolatban, homályoszlatónak addig is szeretettel ajánlom ezt a kitűnő cikket:

http://www.cionista.hu/elemzes.php?id=50

Április hónapban különféle politikusok közül válogathattok, szerintetek ki használ legtöbbet Izrael ügyének. Nyomjátok a gombot szorgalmasan!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

2x nagy figyelemmel elolvastam ezt a cikket, és vártam, hogy megértsem belőle, mi a posztcionizmus.
Nem sikerült.
Közben ismerős érzés fogott el. Pontosan ugyanilyen tanácstalanságot szoktam érezni, amikor new yorki illetőségű pszichológusok tanulmányait fordítom magyarra. Ők szinte mind Cohen, Moskovitz és más hasonló, nagy valószínűséggel zsidó származást sejttető nevet viselnek. Náluk figyelhető meg ez a nyelvi stílus és egyáltalában az a nehezen megfogalmazható attitüd, ami ezt a posztcionizmus-cikket is alapvetően jellemzi.
Nekem - aki nem vagyok zsidó - ilyenkor mindig az a nyomasztó érzésem támad olvasóként is, fordítóként is, hogy nem értem. nem nyelvileg nem értem, hanem képtelen vagyok felfedezni benne a gondolatmenetet.
Van benne???
Elvileg kellene hogy legyen.

Nyomasztó.

késkovács

Nechemia ben Avraham írta...

Próbálkozz újra. Előbb-utóbb csak sikerül. Ha nem megy, kísérd továbbra is figyelemmel blogunkat.